CLIENT CHARTER
Untuk semua pelanggan UiTM:
- Pelajar
- Staf
- Ibu Bapa
- Industri dan
- Pihak-pihak berkepentingan
Kami menawarkan perkhidmatan yang berkualiti, beretika dan berintegriti dan berjanji bahawa:
- Semua kemudahan asas pembelajaran, pengajaran, penyelidikan dan persekitaran memenuhi keperluan MQA, KPT dan badan-badan profesional;
- Semua program akademik diluluskan, diurus dan ditadbir mengikut peraturan dan prosuder Universiti;
- Semua kelulusan akademik diiktiraf oleh kerajaan serta menepati keperluan industri dan badan profesional yang berkaitan;
- Semua pengijazahan diberi dalam tempoh yang ditetapkan setelah memenuhi semua syarat;
- Semua pencapaian cemerlang dikenal pasti dan dianugerahkan setiap tahun;
- Semua cadangan dan aduan rasmi diambil tindakan dalam tempoh 1 minggu;
- Sentiasa bersedia memberi khidmat bakti kepada masyarakat dan;
- Sentiasa memberi layanan mesra dan profesional.
UiTM akan memberikan perkhidmatan mengikut piagam pelanggan seperti yang diamalkan oleh Pusat Tanggungjawab Fakulti, Kampus Negeri, Bahagian, Institut, Pusat dan Unit.
Tanggungjawab Pelanggan:
Untuk membolehkan UiTM melaksanakan Piagam ini dengan cekap dan berkesan, kami memohon agar Pelanggan :
-
Memahami segala hak pelanggan dalam piagam ini.
-
Mematuhi segala undang-undang, arahan, peraturan dan garis panduan yang berkaitan.
-
Menggunakan kemudahan-kemudahan yang disediakan secara bertanggungjawab.